ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Diplomové práce - 13135
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Diplomové práce - 13135
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Monitorování stavu turbodmychadla v osobních vozech

Health Status Monitoring of Turbocharger for Passenger Vehicle Applications

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Hriadel Dávid
Vedoucí práce
Gurtner Martin
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
Kybernetika a robotika
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra řídicí techniky
Obhájeno
2019-02-07



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Táto práca sa zameriava návrhom a implementáciou systému na monitorovanie stavu turbodúchadla (predovšetkým pre osobné motorové vozidlá) s dôrazom na možné nasadenie navrhnutých algoritmov do vozidiel v produkcii. Riešenie nájdené v tejto práci je pripravené na začlenenie do konceptu Prognostiky. Potenciálne poruchy turbodúchadla so vzťahom príčina-porucha a ich frekvencia výskytu je preskúmaná v literatúre. Pokles efektivity kompresoru (napríklad z dôvodu znečistenia olejovými časticami) je porucha zvolená na analýzu v ďalších častiach diplomovej práce. Približný model poklesu efektivity kompresoru kvôli zaneseniu olejovými časticami je navrhnutý regresnou analýzou na reálnych, čistých a zanesených kompresorových máp. Na základe simulácií dieselového motora s týmto odhadnutým modelom sa zistilo, že tri príznaky vznikajú pri prítomnosti poklese efektivity kompresoru: zvýšený akčný zásah na otvorenie prívodných lopatiek v turbodúchadle s variabilnou geometriou VGT, čo vedie k zvýšeniu rýchlosti otáčania hriadeľa a k rastu teploty vzduchu na výstupe z kompresoru. Pre každý z týchto príznakov je navrhnutý indikátor buď pomocou modelu alebo hĺbkovej analýzy dát. Nakoniec sa indikátory implementujú v simulačnom prostredí motora a ich detekcia spolu s prognostikou, zahrňujúc predikciu zostávajúceho užitočného života RUL, je ohodnotená simuláciou série emisných cyklov.
 
This work focuses on the design and implementation of the health monitoring system of a turbocharger (primarily for passenger vehicles) with the emphasis on possible deployment of the proposed algorithms in production vehicles. The solution found in the thesis is ready to be embedded in the researched concept of Prognostics and Health Management (PHM). Possible turbocharger faults with their cause/effect relations and frequency of occurrence are investigated. Compressor efficiency drop (for instance, due to oil fouling) is identified as the only fault worth of further investigation. An approximate model of compressor efficiency drop due to oil fouling is proposed by regression on the real, clean and degraded compressor map data. Based on simulations of a diesel engine with this approximate model, three symptoms are found to arise when the compressor efficiency drop is present: increased command to open vanes in Variable Geometry Turbocharger (VGT), leading to the increased shaft rotational velocity, and increased compressor outlet temperature. For each of the symptoms, an indicator is designed, either by using a model, or data mining. At last, the indicators are employed in the engine simulation environment and their detection together with prognostics performance, involving prediction of Remaining Useful Life (RUL), is evaluated by simulating a series of emission driving cycles.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80342
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (5.765Mb)
POSUDEK (350.2Kb)
POSUDEK (218.4Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13135 [330]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV