ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Forensic Experts in Transportation
  • Bachelor Theses - 16122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Forensic Experts in Transportation
  • Bachelor Theses - 16122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamická numerická studie nárazu vozidla do silničního ocelového svodidla

Dynamic Numerical Study of the Vehicle Impact on a Road Steel Barrier

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Kletečková Kristina
Supervisor
Vyčichlová Petra
Opponent
Micka Michal
Field of study
Dopravní systémy a technika
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav soudního znalectví v dopravě
Defended
2018-09-12



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem bakalářské práce je simulace chování ocelových silničních svodidel při nárazu vozidla s využitím metody konečných prvků. V rámci teoretické části je zpracována problematika silničních záchytných systémů, popis základních druhů svodidel, podmínky jejich použití a popis jednotlivých konstrukčních částí. V závěru obecné části je popsán způsob testování svodidel, specifikace vozidel určených pro testování a způsob vyhodnocení naměřených parametrů stanovených normou ČSN EN 1317. V praktické části je hlavním cílem provedení dynamické numerické simulace nárazu vozidla do silničního ocelového svodidla s využitím softwaru ANSYS a LS--DYNA. Pro simulaci jsem vybrala dva typy ocelových svodidel JSNH4/H1 a JSNH4/N2.
 
The aim of the bachelor thesis is to simulate the behavior of steel road barriers in the event of a vehicle impact using finite element methods. In the theoretical part is the issue of road safety systems, description of basic types of barriers, conditions for their use and description of individual components. This section describes the method of testing the barriers, the specification of the vehicles to be tested and the method of evaluation of the measured parameters determined by the standard ČSN EN 1317. The main aim of the practical part is to perform dynamic numerical simulation in ANSYS and LS-DYNA. I have been selected two types of steel barriers are used: JSNH4/H1 and JSNH4/N2.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80032
View/Open
PLNY_TEXT (2.470Mb)
POSUDEK (658.3Kb)
POSUDEK (350.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16122 [38]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV