Dynamická numerická studie nárazu vozidla do silničního ocelového svodidla
Dynamic Numerical Study of the Vehicle Impact on a Road Steel Barrier
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kletečková Kristina
Vedoucí práce
Vyčichlová Petra
Oponent práce
Micka Michal
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav soudního znalectví v dopravěObhájeno
2018-09-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem bakalářské práce je simulace chování ocelových silničních svodidel při nárazu vozidla s využitím metody konečných prvků. V rámci teoretické části je zpracována problematika silničních záchytných systémů, popis základních druhů svodidel, podmínky jejich použití a popis jednotlivých konstrukčních částí. V závěru obecné části je popsán způsob testování svodidel, specifikace vozidel určených pro testování a způsob vyhodnocení naměřených parametrů stanovených normou ČSN EN 1317. V praktické části je hlavním cílem provedení dynamické numerické simulace nárazu vozidla do silničního ocelového svodidla s využitím softwaru ANSYS a LS--DYNA. Pro simulaci jsem vybrala dva typy ocelových svodidel JSNH4/H1 a JSNH4/N2. The aim of the bachelor thesis is to simulate the behavior of steel road barriers in the event of a vehicle impact using finite element methods. In the theoretical part is the issue of road safety systems, description of basic types of barriers, conditions for their use and description of individual components. This section describes the method of testing the barriers, the specification of the vehicles to be tested and the method of evaluation of the measured parameters determined by the standard ČSN EN 1317. The main aim of the practical part is to perform dynamic numerical simulation in ANSYS and LS-DYNA. I have been selected two types of steel barriers are used: JSNH4/H1 and JSNH4/N2.