Zobrazit minimální záznam

Compensation of the springback behavior in large sheet metal stamping



dc.contributor.advisorKreibich Viktor
dc.contributor.authorPačák Tomáš
dc.date.accessioned2018-11-29T08:49:53Z
dc.date.available2018-11-29T08:49:53Z
dc.date.issued2018-10-17
dc.identifierKOS-510270351405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/79053
dc.description.abstractPředkládaná disertační práce se zaměřuje na vyřešení technologického problému odpružení v oblasti plošného tváření a na analýzu příčin, které tento jev ovlivňují. Hlavním cílem disertační práce je návrh modifikovaného řešení současného přístupu k problematice odpružení. Jedná se zejména o návrh metodiky pro analýzu a kompenzaci odpružení s využitím numerických simulací. Motivací hlavního cíle disertační práce je současný neefektivní přístup k problematice odpružení v praxi. Na základě současného přístupu vznikají nadměrné časové a finanční náklady na korekce lisovacího nářadí. Ty ne vždy vedou k jednoznačnému zlepšení výsledné přesnosti výlisků. Ke splnění hlavního cíle disertační práce slouží dílčí cíle práce, resp. vlastní rešerše problematiky a vlastní experimenty. V nich je pozornost věnována okrajovým podmínkám lisovacího procesu, které jev odpružení více či méně ovlivňují. Navržená metodiky je následně ověřována na skutečných dílech karoserie. Jedná se o díly pátých dveří a blatníku vozů SEAT Ateca a ŠKODA Superb. Dizertační práce je prováděna ve spolupráci s oddělením konstrukce lisovacího nářadí ve společnosti ŠKODA AUTO, a.s, kde je navržené modifikované řešení současného stavu využíváno ke zvýšení kvality a přesnosti lisovacího procesu částí karoserie a ke zvýšení kvality konečného produktu.cze
dc.description.abstractDissertation focuses on the in depth description of the springback phenomenon in the field of the sheet metal forming and furthermore on the parameters that affect the phenomenon the most. Main objective of the thesis is to design a modified solution of the current approach to the springback issue. Modified solution is designed as a methodology with focus on the analysis and compensation of springback with help of numerical simulation. Motivation behind the main goal of the dissertation is an ineffective solution of the springback phenomenon in current praxis. Based on the current solution, excessive time and financial cost due to correction on the press tools emerge. These corrections not always lead to better, final accuracy of the stampings. To achieve main goal, smaller sub-goals are applied (mainly in form of own experiments). In these experiments main focus is on parameters which less or more influence the springback phenomenon. Designed methodology is verified on real car body parts. These parts are from SEAT Ateca (fifth doors) and ŠKODA Superb (fender). The dissertation is carried out with help of the department of the press tools design in ŠKODA AUTO, a.s. There, the methodology is used for improving quality and accuracy of the stamping process of the car body parts and for improving quality of the final product.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectodpružení,lisování,tváření karoserie vozu,automobilový průmysl,AutoFromcze
dc.subjectspringback,sheet metal stamping,car body forming,automotive,AutoFormeng
dc.titleKompenzace odpružení u velkoplošných karosářských výliskůcze
dc.titleCompensation of the springback behavior in large sheet metal stampingeng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.date.accepted2018-10-22
dc.contributor.refereeEvin Emil
theses.degree.disciplineStrojírenská technologiecze
theses.degree.grantorústav strojírenské technologiecze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam