Analýza denního osvětlení v učebnách základních škol
Analysis of daylighting in classrooms of elementary schools
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Weisová Tereza
Vedoucí práce
Vychytil Jaroslav
Oponent práce
Kaňka Jan
Studijní obor
Budovy a prostředíStudijní program
Budovy a prostředíInstituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na hodnocení denního osvětlení v učebnách základních škol. Analýza byla provedena na dvou základních školách. V každé základní škole byly vybrány dvě učebny z prvního stupně a dvě učebny z druhé stupně. Proběhlo zaměření vybraných učeben včetně zaměření a popisu jednotlivých povrchů. Dále byla změřena hodnota osvětlenosti a jasu daných povrchů. Z naměřených dat byl stanoven činitel prostupu světla materiálem zasklení a činitel odrazu světla jednotlivých ploch učeben. Pomocí výpočetního softwaru byly vytvořeny a porovnávány dvě varianty výpočtu množství denního osvětlení v učebnách. V první variantě byly použity hodnoty činitele odrazu světla dle normových požadavků. Ve druhé variantě byly použity hodnoty činitele odrazu světla jednotlivých ploch vypočtených z naměřených dat. Další část diplomové práce se zabývá subjektivním hodnocením kvality světelných podmínek v kmenových učebnách na základě dotazníkového šetření. Následně jsou porovnána vypočtená data se subjektivním názorem žáků. Závěr práce obsahuje návrh případného opatření vedoucího ke zkvalitnění světelných podmínek v učebnách základních škol. This diploma thesis focuses on the analysis of daylight illumination at the classrooms of elementary school. For this analysis there were selected two elementary schools. In each elementary school there were selected two first grade and two second grade classrooms. At the elementary schools the dimensional focus of the selected classrooms was performed, including the coverage and description of individual surfaces. Next was focused on illumination and brightness of the surfaces. The light transmittance factor by the glazing material and the reflection factors of the individual areas of the classrooms were obtained from the measured data. These data were subsequently used to calculate the amount of daylight illumination in the classrooms by using computational software. By using this program, two versions of calculating the amount of daylight illumination in the classrooms were created and compared. In the first version, the light reflection factors were used according to standard requirements. In the second version, the values of the light reflection factor of the individual surfaces calculated from the measured data were used. The next part of the diploma thesis contains the results of the questionnaire survey focused on the subjective view of the students of the quality of light conditions in the classrooms. The conclusion of the thesis compares the calculated data with the students' subjective views and presents or contains an appropriate arrangement proposal aimed to improve the lighting conditions at the elementary school classrooms.
Kolekce
- Diplomové práce - 11124 [670]