Dálniční most s velmi širokou mostovkou
Highway bridge with a very wide bridge deck
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Boháček Lukáš
Supervisor
Vítek Jan
Opponent
Souček Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsahem této diplomové práce je návrh, posouzení a vytvoření výkresové dokumentace beto-nového předpjatého dálničního mostu umístěného do skutečného zadání přes údolí řeky Vltavy blízko Prahy. Celková délka nosné konstrukce je 565.0 m, teoretické rozpětí mostu je 561.0 m a most má 5 polí (72 m + 114 m + 180 m + 114 m + 81 m). Střední pole (přemostění řeky) a přilehlá pole jsou betonovaná letmo s největší délkou konzoly 82.9 m. Krajní pole jsou betonována na pevné skruži. V konstrukci je použito vnější i vnitřní předpětí. Výška průřezu v letmo betonované části je proměnná od 12.0 m nad pilíři do 6.2 m na koncích konzol. V příčném řezu se konstrukce skládá z betonové komory, která je betonována v první fázi (let-mou betonáží a na skruži) a betonových konzol s ocelovými vzpěrami, které jsou dělány v druhé fázi pomocí betonážních vozíků, které se pohybují po komoře. This diploma thesis consists of the design, check and drawings of the prestressed concrete highway bridge. This project is based on the actual assignments to cross the Vltava River valley near to Prague. The total length of the main girder is 565.0 m, theoretical span of the bridge is 561.0 m and there are five spans (72 m + 114 m + 180 m + 114 m + 81 m). The middle span (crossing the Vltava River) and adjacent spans are made using free cantilever method and the maximal length of the cantilever is 82.9 m. The end spans are cast-in-place using fixed scaffolding. There is both internal prestress and external prestress. The height of the canti-levers is variable - 12.0 m above the piers (the hammerhead) and 6.2 m at the end of the canti-lever. The main girder consits of two main parts. The first is one cell girder made using free cantilever method and fixed scaffolding. When the girder is continous, the concrete cantilevers with steel struts are made using scaffolding that moves on the girder.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)