Dálniční most s velmi širokou mostovkou
Highway bridge with a very wide bridge deck
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Boháček Lukáš
Vedoucí práce
Vítek Jan
Oponent práce
Souček Petr
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Obsahem této diplomové práce je návrh, posouzení a vytvoření výkresové dokumentace beto-nového předpjatého dálničního mostu umístěného do skutečného zadání přes údolí řeky Vltavy blízko Prahy. Celková délka nosné konstrukce je 565.0 m, teoretické rozpětí mostu je 561.0 m a most má 5 polí (72 m + 114 m + 180 m + 114 m + 81 m). Střední pole (přemostění řeky) a přilehlá pole jsou betonovaná letmo s největší délkou konzoly 82.9 m. Krajní pole jsou betonována na pevné skruži. V konstrukci je použito vnější i vnitřní předpětí. Výška průřezu v letmo betonované části je proměnná od 12.0 m nad pilíři do 6.2 m na koncích konzol. V příčném řezu se konstrukce skládá z betonové komory, která je betonována v první fázi (let-mou betonáží a na skruži) a betonových konzol s ocelovými vzpěrami, které jsou dělány v druhé fázi pomocí betonážních vozíků, které se pohybují po komoře. This diploma thesis consists of the design, check and drawings of the prestressed concrete highway bridge. This project is based on the actual assignments to cross the Vltava River valley near to Prague. The total length of the main girder is 565.0 m, theoretical span of the bridge is 561.0 m and there are five spans (72 m + 114 m + 180 m + 114 m + 81 m). The middle span (crossing the Vltava River) and adjacent spans are made using free cantilever method and the maximal length of the cantilever is 82.9 m. The end spans are cast-in-place using fixed scaffolding. There is both internal prestress and external prestress. The height of the canti-levers is variable - 12.0 m above the piers (the hammerhead) and 6.2 m at the end of the canti-lever. The main girder consits of two main parts. The first is one cell girder made using free cantilever method and fixed scaffolding. When the girder is continous, the concrete cantilevers with steel struts are made using scaffolding that moves on the girder.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [460]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)