ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza marketingové propagace konkrétní společnosti

Analysis of Marketing Promotion of the Specific Company

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Strnadová Kristýna
Supervisor
Cupal Libor
Opponent
Jílková Petra
Field of study
Personální management v průmyslových podnicích
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá společností Yves Rocher, která vyrábí kosmetické produkty s ohledem na životní prostředí. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současné marketingové propagace společnosti a návrh opatření na její případné zlepšení. Teoretická část této práce obsahuje základní pojmy, které se pojí se zeleným marketingem a společenskou odpovědností firem. Poznatky, které jsem získala z teoretické části jsem použila pro zanalyzování zeleného marketingu ve společnosti Yves Rocher. Pro empirický výzkum jsem zvolila metodu dotazování prostřednictvím online dotazníku, ve kterém jsem zjišťovala názory spotřebitelů, jejich povědomí o značce a propagaci společnosti. Na základě marketingové analýzy společnosti a výsledcích empirického výzkumu doporučím možnosti, které by vedly ke zlepšení.
 
This bachelor thesis deals with Yves Rocher company, which produces cosmetics with respect to the environment. The main purpose of this bachelor thesis is an analyzation of current marketing promotion in the Yves Rocher company and make a suggestion for improvement in the company. Theoretical part of this thesis contains basic terms which are related to green marketing and corporate social responsibility. Knowledge of theoretical part was used for analysis of green marketing in the Yves Rocher company. For empirical research I have made a questionnaire through whose I was finding opinions of customers and their knowledge about this brand and company. On the basis of outcomes of the analysis of current marketing strategy and empirical research I am going to recommend some possibilities how the company could make something in better way.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76458
View/Open
PLNY_TEXT (2.135Mb)
PRILOHA (356.2Kb)
POSUDEK (654.9Kb)
POSUDEK (346.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [178]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV