Gamifikace testování software
Software Testing Gamification
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Čejka Pavel
Vedoucí práce
Pavlíčková Petra
Oponent práce
Buchtela David
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace gamifikace, jakožto populárního trendu současné doby, na procesy testování software. Cílem práce je prozkoumat možnosti gamifikace, které se pro tuto oblast nabízejí. Nejprve se v práci připomíná důležitá teorie ohledně nutnosti testování a několika druhů testování, poté je vysvětlena gamifikace, důvody, proč gamifikovat a způsoby, jakými lze gamifikovat. Práce se pak zaměřuje na možnosti přidání gamifikačních prvků do programu JMeter a jemu příbuzných programů. V praktické části diplomové práce jsou analyzovány nedostatky programu JMeter a navržena architektura nového vizualizéru aplikující vybrané gamifikační prvky. Přestože vznikl demonstrativní prototyp, výstupem práce je především několik doporučení a směrů, kterými se vývoj gamifikace může nadále ubírat. This thesis explores the possibilites of application of gamification - a popular trend of today - into the processes of software testing. The aim of the thesis is to assess which of these possibilities are viable for this field. The thesis deals initially in the necessary theory about the need of testing and about different types of testing, then gamification is introduced alongside reasons why and how is gamification achievable. In the practical part of the thesis, the drawbacks of JMeter software are analyzed and new visualizer was designed which uses selected gamification principes. Despite the proof of concept being created, main outputs of the thesis are several suggestions and paths for gamification to move along to the future.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [942]