Souvislosti behaviorální ekonomie a spotřebitelova rozhodování s důrazem na strategii oceňování
Interrelationships between Behavioral Economics and Consumers' Decision-making with Emphasis on Pricing Strategies
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Knorová Kristýna
Vedoucí práce
Maialeh Robin
Oponent práce
Krajčová Jana
Studijní obor
Řízení a ekonomika průmyslového podnikuStudijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
oddělení ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou ovlivňování rozhodování spotřebitele založené na behaviorální ekonomii a behaviorální cenové strategii. Cílem práce je přezkoumat příslušnou literaturu týkající se tématu, prověřit vztah mezi behaviorálním oceňováním a rozhodováním spotřebitele a analyzovat cenovou strategii konkrétní společnosti, v tomto případě Apple, Inc. Zvolená metoda je cenová analýza. V závěru analýza poukázala na spojitost mezi zvýšením obratu a behaviorálním oceňováním. The thesis deals with the issue of consumers? decision-making based especially on behavioural economics and behavioural pricing strategies. The thesis aims to review relevant literature regarding the topic, examine correlations between behavioural pricing and consumer decision-making and analyse pricing strategy of a particular company, in this case, Apple, Inc., with emphasis on behavioural pricing. The method is interpretative study and price analysis, since the topics is almost completely theoretical. In conclusion, the analysis revealed the way a company sensitively uses insights from behavioural economics and also the positive influence of behavioural pricing on revenue growth.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32163 [614]