ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra teorie obvodů
  • Diplomové práce - 13131
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra teorie obvodů
  • Diplomové práce - 13131
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh databáze pro měření stavu ložisek zabíhacích válců.

Design of a database for measuring the condition of the roller bearings.

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Kičák Milan
Vedoucí práce
Sovka Pavel
Oponent práce
Šotka David
Studijní obor
Komunikační systémy
Studijní program
Komunikace, multimédia a elektronika
Instituce přidělující hodnost
katedra teorie obvodů



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce řeší problematiku klasifikace míry mechanického opotřebení ložisek na strojním zařízením ve Škoda Auto a.s. zabíhacích válců pro zabíhání automobilů. Za tímto účelem je nezbytné pomocí elektronického systému sledovat a měřit vibrace ložisek, které jsou následně zpracovány programovým prostředím Matlab. Práce obsahuje kompletní návrh vibrodiagnostického systému jak pro sledování stavu ložisek proškoleným diagnostikem, také pro automatizované sledování vývoje opotřebení. Byl proveden návrh databáze signálů společně s vytvořením samotné databáze obsahující informace o průběhu stavů ložisek. byly zjištěny důležité poznatky, které souvisí se samotným měřením signálů a to zejména stacionarita naměřených průběhů, ideální velikost záznamu s ohledem na efektivitu dalších výpočtů. byly provedeny výpočty otáček kol automobilu, otáček válců, otáčky ložisek a na základě těchto informací byly vypočteny hodnoty chybových frekvencí které indikují mechanický stav ložiska. Celý proces zabíhání automobilů ŠKODA AUTO a.s. pozůstává z dvou fází a při každé z nich se provádí testovací úkony, automobil roztočí kola z 0 až na 200 km/h. Průběh zkoušky a tedy i vývoj vibrací není stacionárního charakteru a do velké míry závisí od aktuální pracovní směny výrobních pracovníků, kteří tento test provádí. Z těchto důvodu je nutné za účelem co nejpřesnější klasifikace míry stavu opotřebení ložisek mít přesnou a aktuální informaci o otáčkové frekvenci ložisek. Tento fakt znamená dodatečnou instalaci otáčkového čidla o nejbližší dlouhodobé odstávky strojního zařízení zabíhacích válců.
 
This thesis deals with the classification of the mechanical wear of bearings in the company Skoda Auto a.s. action rollers for driving cars. For this purpose it is necessary to monitor and measure the vibrations of the bearings, which are subsequently processed by the Matlab programming environment, using the electronic system. The work includes a complete design of the vibrodiagnostic system, both for the monitoring of the condition of the bearings by the trained diagnostician, also for the automated monitoring of the wear development. The design of the database of signals was carried out together with the creation of the database itself containing information about the course of the bearing states. Important findings related to signal measurement itself, namely the stationarity of the measured waveforms, the ideal size of the record with respect to the efficiency of other calculations were found. Car rotation calculations, roller revolutions, bearing speeds were calculated and based on this information, the error rates that indicate the mechanical condition of the bearing were calculated. The whole process of driving ŠKODA AUTO a.s. consists of two phases and each of them performs test operations, the car spins wheels from 0 to 200 km/h. The course of the test, and therefore the development of vibrations, is not stationary in character and depends to a large extent on the actual work shift of the production personnel carrying out the test. For this reason, accurate and up-to-date information on the bearing speed of bearings is necessary in order to as accurately as possible to classify bearing wear. This fact means an additional installation of the speed sensor for the closest long-term shutdown of the rolling stock machinery.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76222
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (17.82Mb)
PRILOHA (14.43Mb)
PRILOHA (27.18Mb)
PRILOHA (36.21Mb)
PRILOHA (38.15Mb)
PRILOHA (32.35Mb)
PRILOHA (12.63Mb)
PRILOHA (40.11Mb)
POSUDEK (408.5Kb)
POSUDEK (193.3Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13131 [192]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV