Model chování pro let řízený vizuálními pravidly
Behavior Model of Flight Based on Visual Flight Rules
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tóth Jan
Vedoucí práce
Volf Přemysl
Oponent práce
Pačes Pavel
Studijní obor
Informatika a počítačové vědyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je navrhnout model chování letu rízeného vizuálními pravidly. Navržený model má být implementován v multi-agentním simulacním systému AgentFly za úcelem rozšírení jeho současných schopností simulovat leteckou dopravu. Tato práce se prevážne zabývá problémy reprezentace mapy vhodné pro lety řízené vizuálními pravidly, presnou vizuální detekcí možných kolizních hazardů a jejich rešením v souladu v vizuálními pravidly. Reprezentace mapy navržena touto prací je vytvorena spojením dat z výškových map a databáze OpenStreetMap. Detekce i rešení možných kolizních hazardů jsou založeny na pozorování GPS souřadnic druhého letadla. Implemetance vytvořena v rámci této práce umožnuje důkladně testovat bezpečnost a spolehlivost létání podle vizuálních pravidel v mnoha situacích. The aim of this thesis is to design a behavior model of a flight based on Visual Flight Rules. The proposed model is to be implemented in multi-agent simulation system AgentFly to augment its current capabilities of simulating air traffic. This work primarily focuses on problems of a suitable map representation for flights operating under Visual Flight Rules, accurate visual detection of possible conflicts and their resolution in accordance with Visual Flight Rules. The map representation proposed by this work is created by the combination of data from height maps and OpenStreetMap database. Both detection and resolution of possible conflicts are based on observing the GPS coordinates of the other aircraft. The implementation created as a part of this thesis allows to thoroughly test the safety and reliability of flying under Visual Flight Rules in a multitude of situations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [778]