Význam krizových center při mimořádných událostech v civilním letectví
Crisis Centers and their Role and Significance in Case of Emergency Situations in Civil Aviaton
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Žalud Jaroslav
Vedoucí práce
Ralbovská Dana Rebeka
Oponent práce
Pfleger Petr
Studijní obor
Civilní nouzové plánováníStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2017-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce bude ucelený náhled na úlohy a činnosti krizových center při mimořádných událostech v civilním letectví. V teoretické části bude popsána činnost krizových center a dalších organizačních jednotek, jejich ukotvení v mezinárodní a evropské legislativě a následná implementace do legislativy letecké dopravy v České republice a jejich význam a funkce při řešení mimořádných událostí na civilních letištích. Seznámíme se s druhy mimořádných událostí a nestandardních situací, se kterými se můžeme setkat v civilním letectví a na letištích, a které setýkají přímo letového provozu ve vzduchu či na zemi, v areálu letiště, případně v jeho přilehlém okolí. Blíže se zaměříme na nároky, které jsou kladeny na pracovníky krizových center, jejich pracovní postupy i odpovědnosti a přístup k cestujícím, kterých se mimořádná událost přímo dotýká, přístup k příbuzným a známým cestujících, jakož i přístup k veřejnosti a médiím. Pozornost bude věnována analýze činnosti a dalších postupů při aktivaci krizových center a organizačních jednotek při vybraných mimořádných událostech v civilním letectví. V praktické části bude provedena SWOT analýza zaměřená na krizová centra na Letišti Praha, popis a komparace činností krizových center při mimořádných událostech na jednotlivých letištích v České republice a zahraničí. Pro zpracování diplomové práce byla oslovena tři největší letiště na našem území a několik letišť ze zahraničí. V závěru budou na základě provedené analýzy formulována doporučení, která mohou sloužit jako příklad práce krizových center. S ohledem na vývoj situace po celém světě by každé letiště mělo v rámci preventivního opatření dbát a patřičně prověřovat správné, účinné a efektivní postupy krizových center aktivovaných nastalou mimořádnou událostí. The aim of the thesis is to give a comprehensive overview of main tasks and operation procedures of crisis centres in civil aviation emergencies and exceptional situations. Theoretical part describes crisis centres operations as well as operations of other organizational units, their position in international and European legislation, and their legislative implementation into air transportation of Czech Republic. Their purpose and use in these exceptional situations will also be explained.I will present various uncommon and exceptional situations which can occur in civil aviation, and which directly affect air traffic, whether on the ground, in the air, airport area or its vicinity. I will take a closer look at requirements for crisis centre staff, their operation procedures, responsibilities and their approach towards not only passengers, who are directly affected by the exceptional situation, but also their relatives, media and public. I will pay attention to operations analysis and other procedures when crisis centres and organizational units are being activated.In second part of the thesis I will present a SWOT analysis, describe crisis centres in Czech Republic as well as abroad, and compare their procedures during an exceptional situation or an emergency. In order to be able to do so, I addressed three largest airports in our country and several airports abroad.Conclusions are drawn in the last part. Based on the analysis carried out in the second part I present my recommendation which might act as an example of crisis centres operation procedures. Taking in account current safety situation around the world, every single airport should sift the best and most effective proceduces used by their crisis centres to maximaze their impact.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [416]