Modely zatížení chodci na lávkách pro pěší
Pedestrian load models for footbridges
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Štěpánek Jan
Vedoucí práce
Máca Jiří
Oponent práce
Pohl Karel
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra mechanikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá způsoby modelování zatížení chodci. Za tímto účelem byl vytvořen program, jehož pomocí je možné sestavit dvourozměrné prutové modely konstrukcí a provést jejich dynamickou analýzu. Jsou zde vytvořeny výpočetní model předpjatého betonového nosníku a zavěšené lávky pro pěší v Čelákovicích. Na nich je vypočtena odezva při použití různých modelů chodců, která je následně porovnána s daty zjištěnými při zatěžovacích zkouškách. Na základě první části práce byl vybrán jeden pohyblivý zatěžovací model, který nejlépe simuluje jdoucí osobu. Ten byl následně použit pro nalezení vztahu pro prostý nosník, který umožní určit odezvu na přechod chodce po konstrukci bez nutnosti integrace pohybových rovnic. The thesis focuses on various types of pedestrian load models. A program which can be used for creation of planar beam constructions and their dynamic analysis was created for this purpose. The models of prestressed concrete beam and cable-stayed footbridge in Čelákovice were used to analyze their response to load induced by pedestrians. The results of the calculation were compared to results of dynamic load tests. One model of walking person which provides the best results was chosen on the basis of first part of the thesis. An equation which is capable to determine the response of simply supported beam was proposed using this model. The Application of this simplified methodology does not require integration of equations of motion.
Kolekce
- Diplomové práce - 11132 [181]