Návrh postupu svařování součásti závodního automobilu za účelem minimální deformace
Welding procedure specification for minimal deformation of racing car component
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Hloušek Jan
Vedoucí práce
Kovanda Karel
Oponent práce
Rohan Pavel
Studijní obor
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudijní program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce je zaměřena na deformace při svařování a opatření, která vedou k jejich snížení. V teoretické části je popsán vznik deformací a rozbor opatření vedoucí k minimalizaci těchto vad. Praktická část práce se vztahuje k soutěžnímu automobilu ŠKODA Fabia R5, na jehož karoserii jsou zkoumány deformace v oblasti tunelu. Na základě analýzy současného stavu výroby byl stanoven nový postup svařování, který zaručuje zmírnění deformací. This bachelor thesis is focused on deformations during welding, and methods which causes their reduction. The theoretical part is about the rise of such deformations and about the analysis of arrangements for their minimisation. The experimental part is based on a ŠKODA Fabia R5 rally car, on which bodywork are deformations analyzed at tunnel section. Based on analysis of actual conditions of fabrication new process of welding were set, which ensure the minimisation of deformation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [288]