Analýza struktury a obsahu učebních textů pro odbornou výuku
An Analysis of the Structure and Content of Educational Texts Intended for Vocational Education
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Žáček Ondřej
Vedoucí práce
Svoboda Emanuel
Oponent práce
Jaroš Milan
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou struktury a obsahu historických učebních textů pro odbornou výuku tématu "Papír". V teoretické části je věnována pozornost rozboru samotného pojmu učebnice - učební text a jeho hlavní složky tj. textové části. Dále je věnována pozornost některým pedagogicko-psychologickým aspektům textu, zejména ve vztahu k jeho kvantifikaci pro účely plánování činnosti učitele a žáka - tj. rychlosti čtení a promluvy. Praktická část je věnována obsahové analýze, kvantifikaci délky textové složky historických učebních textů tématu "Papír". This bachelor thesis deals with the analysis of the structure and contents of historical textbooks for the professional teaching of the topic "Paper". In theoretical part, attention is paid to the analysis of the very concept of a textbook, and its main components i.e. the textual part. Further attention is paid to some of the pedagogical-psychological aspects of the text, particularly in relation to its quantification for the purpose of planning the activity of the teacher and the student - i.e. the speed of reading and speaking. The practical part is devoted to content analysis, quantification of the length of the text element of the historical textbooks of the topic "Paper".
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]