Zástavba turbovrtulového motoru do letové zkušebny
Turboprop Engine Instatllation to the Flight Test Bed
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Trnka Adam
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Popelka Lukáš
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh letových zkoušek pro certifikaci nové turbovr-tulové letecké pohonné jednotky. Nejprve byla provedena rešerše předpisové základny týkající se instalace motoru do dvoumotorového letounu certifikovaného dle předpisu CS - 23 a rešerše létajících laboratoří. V praktické části byly navrženy postupy pro ovládání experimentálního turbovrtulového motoru a postupy letových zkoušek pro testovaný motor a zkušební letoun. V závěru práce je uveden výpočet očekávaného rozdílu tahů mezi jed-notlivými pohonnými jednotkami. This thesis is focused on the proposal of flight tests for the certification of the new turbo-prop engine. First, research was conducted on the basis of installation of the engine in a multi engine aircraft certified according to regulation CS - 23 and flying test beds. In the practical part, procedures for controlling the experimental turboprop engine and flight test procedures for the engine and test aircraft were designed. The conclusion of the thesis is the calculation of the expected engine thrust difference between the individual engines.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]