Zobrazit minimální záznam

Efficient Rendering of Earth Surface for Air Traffic Visualization



dc.contributor.advisorBittner Jiří
dc.contributor.authorKaiser Vojtěch
dc.date.accessioned2018-01-25T21:36:18Z
dc.date.available2018-01-25T21:36:18Z
dc.date.issued2018-01-09
dc.identifierKOS-695599632205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73956
dc.description.abstractPři vykreslování rozsáhlých scén se potýkáme s jinými problémy než v případě scén pro kinematografii nebo počítačové hry. Těmto problémům se musíme věnovat na nižší úrovních vizualizačních enginů. V případě této práce řešíme vykreslování povrchu země pro libovolnou konfiguraci kamery, a snažíme se maximalizovat vizuální kvalitu vykreslených snímků vyhýbajíc se viditelným poklesům ve vykreslovací frekvenci. Naše vstupní data jsme rozložili do hierarchické datové struktury, a s pomocí inkrementálního algoritmu stavíme řez touto hierarchií s ohledem na vizuální kvalitu a cenu vykreslení jednotlivých elementů. Představená implementace udržuje stabilních 60 snímků za vteřinu při vykreslování povrchu země z kterékoliv vzdálenosti a směru. Výsledný přístup funguje pro všechny uvedené scénáře použití pro AgentFly simulační systém, avšak další vývoj je nezbytný.cze
dc.description.abstractWhen rendering large-scale scenes, we do encounter a different set of issues than in scenes usually used in games or cinematography. These need to be addressed at the lower level of used visualization engine. In case of this work, the problem is to render Earth surface for any camera configuration, maximizing visual fidelity while avoiding framerate stutters. We break our large data-set into a hierarchical data structure and then use incremental scene construction algorithm that builds a slice through the data structure, taking into account cost and fidelity of particular elements. The final implementation maintains steady 60 frames per second while visualizing Earth surface from any distance or direction. The devised approach works for intended use cases in the AgentFly simulation system, although it needs more development in the future.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvykreslování,rozsáhlé scény,LOD,planeta,Java,OpenGLcze
dc.subjectrendering,large scenes,planet,geospatial visualization,LOD,Java,OpenGLeng
dc.titleEfektivní zobrazování zemského povrchu pro vizualizaci letecké dopravycze
dc.titleEfficient Rendering of Earth Surface for Air Traffic Visualizationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeRollo Milan
theses.degree.disciplinePočítačová grafika a interakcecze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam