Modelování bezdrátového spojení mezi družicí a říční lodí
Propagation Modelling of Satellite to River Ship Links
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Prudek David
Vedoucí práce
Pechač Pavel
Oponent práce
Valtr Pavel
Studijní obor
Komunikační technikaStudijní program
Komunikace, multimédia a elektronikaInstituce přidělující hodnost
katedra elektromagnetického polePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá šířením signálu ve formě elektromagnetické vlny mezi družicí a lodí, pro prostředí říčního koryta s mostem. Loď plující korytem řeky přijímá elektromagnetické vlnění vyslané družicí, které je ovlivněno celou řadou faktorů. Mezi ně patří především ztráty volným prostorem, difrakce, nebo vícecestné šíření. Všechny tyto mechanizmy závisí nejvíce na poloze v korytě řeky, ve které se v danou chvíli loď nachází. Pro zjištění výkonových bilancí takového spoje je nutné všechny mechanizmy zahrnou do modelu, který je teoreticky předpovídá. Pro takovouto simulaci byl zvolen software MATLAB. V simulačním prostředí byl pak vytvořen program schopný na základě zadaných parametrů vyhodnotit výkonovou bilanci bezdrátového spoje. Výstupem je matice dat přijatých výkonů a jim odpovídající hodnoty polohy přijímače v korytě řeky. Model umožňuje měnit téměř veškeré parametry scény, kterými jsou např. frekvence, rozměry scény a mostu, sklony stěn koryta, nebo činitele odrazu jednotlivých materiálů. Vlastnosti a funkčnost modelu jsou ověřeny na reálném experimentu měřeném v prostředí vlakového koridoru, který je geometrickým tvarem scény podobný korytu řeky. This bachelor thesis deals with the propagation of a signal in the form of an electromagnetic wave between a satellite and a ship, for the riverbed environment with a bridge. A ship sailing in a river receives electromagnetic waves transmitted by a satellite, which are influenced by many factors. These are mainly free space loss, diffraction or multipath propagation. All of these mechanisms depend mainly on the position of the ship in the river. To find out power balance of that connection it is necessary to include all mechanisms in a simulation model, which predicts them theoretically. For such a simulation the MATLAB software was selected. In the simulation environment a program was created, which is capable, on the basis of the specified parameters, of evaluating the wireless link power balance. The output is a data matrix of received power and their corresponding values of the position of the receiver in the riverbed. The model allows the changing of almost all parameters such as frequencies, scene and bridge dimensions, slope of riverbed walls or the reflection coefficients of individual materials. The features and functionality of the model are verified in a real experiment measured in a train corridor environment that is geometrically similar to the riverbed.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 13117 [132]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Posouzení finančního zdraví vybraných stavebních společností pomocí bankrotních modelů
Autor: Roman Koc; Vedoucí práce: Frková Jana; Oponent práce: Brodilová Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-22)Diplomová práce je zaměřena na téma finanční situace vybraných stavebních společností. První kapitola je věnována teorii, co to bankrotní modely jsou a jaké vstupní informace jsou nutné pro dosazení do bankrotních modelů ... -
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Autor: Mareš Jakub; Vedoucí práce: Foglar Marek; Oponent práce: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Autor: Štěrba Jan; Vedoucí práce: Rozhdestvenskiy Dmitry; Oponent práce: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ...