Návrh změny systému příčného řízení letounu nahrazením křidélek spojlery
Design change of airplane lateral control system by substitution of ailerons for spoilers
dc.contributor.advisor | Čenský Tomáš | |
dc.contributor.author | Boztayev Iliyas | |
dc.date.accessioned | 2017-11-09T10:52:57Z | |
dc.date.available | 2017-11-09T10:52:57Z | |
dc.date.issued | 2017-08-07 | |
dc.identifier | KOS-695600153405 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/73389 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce řeší problematiku příčného řízení letounu pomocí netradičního druhu ovládacích ploch: spoilerů. Ověřuje se schopnost provedení předběžného návrhu použitím výpočtového softwaru na základě CFD: Ansys Fluent. Na základě předchozích zkušenosti z tunelových měření a letových zkoušek testuje se vliv uspořádání spoileru vůči profilu/křídlu na aerodynamické součinitele. Testuje se možnost použití hodnot získaných 2D výpočtem v následném návrhu spoileru pomocí Glauertového řešení Prandtlové rovnice a simulování obtekání křídla v 3D pomocí softwaru ANSYS. | cze |
dc.description.abstract | This diploma work deals with lateral flight control problems of an aircraft by non-traditional control surfaces - spoilers. In this work is verified the capability of numerical software CFD: Ansys Fluent to perform a preliminary design of a lateral control. Based on a past tunnel aerodynamic experiments and flight tests, in this work is tested the influence of spoiler configurations on aerodynamic coefficients against airfoil/wing configuration. The possibility of usage of values from 2D solutions for design of a spoiler by Glauert method of Prandtl equation is tested. In addition in this work is performed a simulation of a wing streamline in 3D by Ansys software. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Spoiler,Příčné řízení,Letadlo,CFD | cze |
dc.subject | Spoiler,Lateral control,Aircraft,CFD | eng |
dc.title | Návrh změny systému příčného řízení letounu nahrazením křidélek spojlery | cze |
dc.title | Design change of airplane lateral control system by substitution of ailerons for spoilers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-07 | |
dc.contributor.referee | Helmich Martin | |
theses.degree.discipline | Letadlová a kosmická technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav letadlové techniky | cze |
theses.degree.programme | Letectví a kosmonautika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12122 [156]