Zobrazit minimální záznam

Design change of airplane lateral control system by substitution of ailerons for spoilers



dc.contributor.advisorČenský Tomáš
dc.contributor.authorBoztayev Iliyas
dc.date.accessioned2017-11-09T10:52:57Z
dc.date.available2017-11-09T10:52:57Z
dc.date.issued2017-08-07
dc.identifierKOS-695600153405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73389
dc.description.abstractTato diplomová práce řeší problematiku příčného řízení letounu pomocí netradičního druhu ovládacích ploch: spoilerů. Ověřuje se schopnost provedení předběžného návrhu použitím výpočtového softwaru na základě CFD: Ansys Fluent. Na základě předchozích zkušenosti z tunelových měření a letových zkoušek testuje se vliv uspořádání spoileru vůči profilu/křídlu na aerodynamické součinitele. Testuje se možnost použití hodnot získaných 2D výpočtem v následném návrhu spoileru pomocí Glauertového řešení Prandtlové rovnice a simulování obtekání křídla v 3D pomocí softwaru ANSYS.cze
dc.description.abstractThis diploma work deals with lateral flight control problems of an aircraft by non-traditional control surfaces - spoilers. In this work is verified the capability of numerical software CFD: Ansys Fluent to perform a preliminary design of a lateral control. Based on a past tunnel aerodynamic experiments and flight tests, in this work is tested the influence of spoiler configurations on aerodynamic coefficients against airfoil/wing configuration. The possibility of usage of values from 2D solutions for design of a spoiler by Glauert method of Prandtl equation is tested. In addition in this work is performed a simulation of a wing streamline in 3D by Ansys software.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSpoiler,Příčné řízení,Letadlo,CFDcze
dc.subjectSpoiler,Lateral control,Aircraft,CFDeng
dc.titleNávrh změny systému příčného řízení letounu nahrazením křidélek spojlerycze
dc.titleDesign change of airplane lateral control system by substitution of ailerons for spoilerseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-09-07
dc.contributor.refereeHelmich Martin
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam