Tepelné zpracování dutých tyčí z bórové oceli 22MnB5 na rámy automobilových sedaček
Heat treatment of hollow rods from the boron steel 22MnB5 applied to car seats frames
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ptáčková Eva
Vedoucí práce
Beneš Libor
Oponent práce
Machek Václav
Studijní obor
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav materiálového inženýrstvíObhájeno
2017-09-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce byla sepsána na podnět společnosti Mubea při řešení problematiky návrhu nových parametrů tepelného zpracovaní a jejich ověření. Cílem této práce bylo nalezení technologie, která by zajistila u svařovaných profilových tyčí z oceli 22MnB5 o rozměrech 20 x 25 mm s proměnnou tloušťkou stěn v celé délce tyče v rozmezí 1,1 až 1,8 mm následující mechanické hodnoty a vlastnosti, které jsou požadavkem zákazníků. Technologie, která by bezpečně zajistila tvařitelnost zastudena těchto tyčí do tvaru rámu automobilové sedačky. Horní hranice meze pevnosti byla stanovena s ohledem na následné vystřihování otvorů do vyrobených rámů tak, aby materiál nezapříčiňoval nadměrné opotřebování lisovacích a střihacích nástrojů. This diploma thesis was written at the initiative of firm Mubea in solving the problems designing new parameters of heat treatment and their verification. The aim of this work was to find a technology that would ensure the welding of 22MnB5 steel bars with dimensions 20 x 25 mm with variable wall thickness in the cell length of the rod in the range of 1.1 to 1.8 mm following the mechanical values and properties, that are a requirement of Customers. A technology that would safely ensure the fatigability of these bars in the form of a car seat frame. The upper limit of the strength was determined with respect to the subsequent cutting of the holes into the manufactured frames so that the material does not cause excessive wear of the pressing and cutting tools.
Kolekce
- Diplomové práce - 12132 [109]