Bezkontaktní měření teploty brzdových kotoučů
Non contact temperature measurement of brake discs
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Čech Matěj
Vedoucí práce
Novák Martin
Oponent práce
Dolejš Robin
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyObhájeno
2015-07-02Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce na téma Bezkontaktní měření teploty brzdových kotoučů se zabývá analýzou metod vhodných pro získávání údajů o teplotě brzdových kotoučů. V práci je porovnána metoda kontaktního měření, které je v současnosti využíváno, a bezkontaktního měření, které by mělo nahradit stávající metodu a její funkční nedostatky. Porovnávání kontaktní a bezkontaktní metody probíhalo u závodního tahače, u kterého je specifické chlazení brzdových kotoučů pomocí vodních trysek, čímž vzniká velmi nehostinné prostředí a dochází k nedostatkům v měření teploty.Práce se sestává z rešerše bezkontaktní metody, výběru vhodného snímače, posouzení vhodné polohy snímače a porovnání se stávajícím řešením v podobě kontaktního měření K-článkem. The bachelor thesis topic, Non-contact temperature measurement of brake discs, analyses suitable methods of brake disc temperature measuring. The thesis contains comparison of both methods, contact and non-contact, and discuss possibilities of replacing the current contact method with the new one, non-contact method, which should eliminate all problems connected with contact method. These methods were simultaneously applied on racing truck, which has special brake cooling system, where a nozzle sprays water on the brake disc, which causes inhospitable environment, which corrupts quality of measurement. The thesis contains research of non-contact method, selection of the best sensor, search for the best position of the sensor and comparison both methods.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12110 [206]