Zobrazit minimální záznam

Design of the railway tunnel Chotýčany



dc.contributor.advisorBarták Jiří
dc.contributor.authorTuranský Daniel
dc.date.accessioned2017-06-07T16:20:22Z
dc.date.available2017-06-07T16:20:22Z
dc.date.issued2017-01-08
dc.identifierKOS-695600222205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70426
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením primárního a sekundárního ostění železničního tunelu Chotýčany, který je součástí plánované modernizace trati Nemanice I. - Ševětín v rámci IV. železničního koridoru. Výpočet primárního ostění je proveden ve třech řezech pro zachycení odlišných geologických podmínek a různých technologických postupů. Pro získání vnitřních sil a stanovení zatížení je pro každý z řezů vytvořen numerický model v programu GEO5 MKP. Posouzení primárního ostění je provedeno v programu FIN EC Beton pomocí interakčního diagramu. Pro jeden z řezů (řez 1 - místo s nejhorší geologií) je navrženo a posouzeno sekundární (definitivní) ostění. Zbylé dva řezy vzhledem k obdobnému postupu již řešeny nejsou. Pro výpočet vnitřních sil je použit program ATENA 2D, který umožňuje MKP nelineární analýzu železobetonových konstrukcí. Z tohoto programu jsou také získány hodnoty pro posouzení mezního stavu použitelnosti - deformace konstrukce a případná šířka trhlin. Únosnost definitivního ostění je prokázána pomocí interakčního diagramu v programu FIN EC Beton.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis describes a design and a verification of primary and secondary lining of railway tunnel Chotýčany. This tunnel is realized within the framework of modernization of line Nemanice I. - Ševětín, which is part of IV. transit railway corridor. The calculation of primary lining is performed in the three cross-sections because of the different geological conditions and different technology. For each cross-section, the numerical model is created using GEO5 FEM program. Verification of primary lining is made in the program FIN EC Concrete using interaction diagram. For one of cross-sections (section 1 - the location with the worst geology), the secondary (permanent) lining is designed and verified. A software ATENA 2D is used for the analysis of internal forces. This program allows a non-linear FEM analysis of reinforced concrete structures. This program is also used for obtaining values for serviceability limit state - deformation of structure and eventual crack width. The bearing capacity of secondary lining is verified using interaction diagram in the FIN EC Concrete program.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŽelezniční koridory, tunely, primární a sekundární ostění, numerické modelování MKP, betonové konstrukce, ATENAcze
dc.subjectRailway transit corridors, tunnels, primary and secondary lining, FEM numerical modelling, concrete structures, ATENAeng
dc.titleNávrh železničního tunelu Chotýčanycze
dc.titleDesign of the railway tunnel Chotýčanyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-14
dc.contributor.refereeButovič Alexandr
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra geotechnikycze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu


















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam