Návrh železničního tunelu Chotýčany
Design of the railway tunnel Chotýčany
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Turanský Daniel
Vedoucí práce
Barták Jiří
Oponent práce
Butovič Alexandr
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyObhájeno
2017-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením primárního a sekundárního ostění železničního tunelu Chotýčany, který je součástí plánované modernizace trati Nemanice I. - Ševětín v rámci IV. železničního koridoru. Výpočet primárního ostění je proveden ve třech řezech pro zachycení odlišných geologických podmínek a různých technologických postupů. Pro získání vnitřních sil a stanovení zatížení je pro každý z řezů vytvořen numerický model v programu GEO5 MKP. Posouzení primárního ostění je provedeno v programu FIN EC Beton pomocí interakčního diagramu. Pro jeden z řezů (řez 1 - místo s nejhorší geologií) je navrženo a posouzeno sekundární (definitivní) ostění. Zbylé dva řezy vzhledem k obdobnému postupu již řešeny nejsou. Pro výpočet vnitřních sil je použit program ATENA 2D, který umožňuje MKP nelineární analýzu železobetonových konstrukcí. Z tohoto programu jsou také získány hodnoty pro posouzení mezního stavu použitelnosti - deformace konstrukce a případná šířka trhlin. Únosnost definitivního ostění je prokázána pomocí interakčního diagramu v programu FIN EC Beton. This diploma thesis describes a design and a verification of primary and secondary lining of railway tunnel Chotýčany. This tunnel is realized within the framework of modernization of line Nemanice I. - Ševětín, which is part of IV. transit railway corridor. The calculation of primary lining is performed in the three cross-sections because of the different geological conditions and different technology. For each cross-section, the numerical model is created using GEO5 FEM program. Verification of primary lining is made in the program FIN EC Concrete using interaction diagram. For one of cross-sections (section 1 - the location with the worst geology), the secondary (permanent) lining is designed and verified. A software ATENA 2D is used for the analysis of internal forces. This program allows a non-linear FEM analysis of reinforced concrete structures. This program is also used for obtaining values for serviceability limit state - deformation of structure and eventual crack width. The bearing capacity of secondary lining is verified using interaction diagram in the FIN EC Concrete program.