Úloha geotechniky při návrhu integrovaných mostů
Role of geotechnical engineering during integral bridges design
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Sehnalová Pavlína
Vedoucí práce
Vaníček Ivan
Oponent práce
Kos Jan
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je vytvořit souhrn poznatků o integrovaných mostech z pohledu geotechniky. Práce popisuje typy integrovaných mostů, jejich vývoj a přednosti oproti tradičním mostům. Ve zkratce je popsán princip návrhu integrovaných mostů s ohledem na působící geotechnické zatížení. Rešerše literatury je doplněna vlastním laboratorním modelováním cyklické deformace opěry mostu, způsobené teplotním roztahováním a smršťováním konstrukce. V závěru práce jsou popsány výsledky laboratorního modelování a jejich význam pro návrh integrovaných mostů. The aim of this thesis is to create a summary of knowledge about integral bridges from geotechnical point of view. The thesis describes the types of integral bridges, their development and advantages compared to traditional bridges. Design of integral bridges is briefly described with regard to geotechnical loadings impact. The literature research is accompanied with my own laboratory modelling of cyclic deformations of a bridge abutment. These deformations are caused by structure prolongation and shortening. Finally, the results of laboratory modelling and their impact on integral bridge design are described.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)