Úloha geotechniky při návrhu integrovaných mostů
Role of geotechnical engineering during integral bridges design
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Sehnalová Pavlína
Supervisor
Vaníček Ivan
Opponent
Kos Jan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra geotechnikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je vytvořit souhrn poznatků o integrovaných mostech z pohledu geotechniky. Práce popisuje typy integrovaných mostů, jejich vývoj a přednosti oproti tradičním mostům. Ve zkratce je popsán princip návrhu integrovaných mostů s ohledem na působící geotechnické zatížení. Rešerše literatury je doplněna vlastním laboratorním modelováním cyklické deformace opěry mostu, způsobené teplotním roztahováním a smršťováním konstrukce. V závěru práce jsou popsány výsledky laboratorního modelování a jejich význam pro návrh integrovaných mostů. The aim of this thesis is to create a summary of knowledge about integral bridges from geotechnical point of view. The thesis describes the types of integral bridges, their development and advantages compared to traditional bridges. Design of integral bridges is briefly described with regard to geotechnical loadings impact. The literature research is accompanied with my own laboratory modelling of cyclic deformations of a bridge abutment. These deformations are caused by structure prolongation and shortening. Finally, the results of laboratory modelling and their impact on integral bridge design are described.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)