Modernizace 4. železničního koridoru v úseku Votice - Tábor
Modernisation of the 4th railway corridor in the section Votice - Tábor
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Pecková Michaela
Vedoucí práce
Barták Jiří
Oponent práce
Turanský Daniel
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením zajištění portálového zářezu a čelní stěny raženého portálu tunelu Mezno, který bude realizován v rámci modernizace IV. tranzitního železničního koridoru v České republice. První variantou zajištění portálového zářezu je návrh svahování se třemi úrovněmi oddělenými lavičkami. Porovnán je analytický a numerický výpočet stability svahu. Druhou variantou je zajištění zářezu pomocí nesouvislé pilotové stěny kotvené ve dvou úrovních. Pro tuto variantu byl proveden analytický výpočet a posouzení kotevního systému. V poslední části práce bylo navrženo zajištění čelní stěny raženého portálu svahováním se dvěma úrovněmi, které bylo posouzeno numerickým výpočtem. This bachelor thesis is focused on the design and assessment of securing open pit and front wall of the mined portal of the Mezno tunnel, which will be realized within the framework of the modernization of the IV. transit railway corridor in the Czech Republic. The first variant of securing open pit is sloping with three levels separated by benches. Analytical and numerical calculation of slope stability is compared. The second variant is securing the open pit with discontinuous pile wall anchored in two levels. Analytical calculations and assessment of the anchor system were executed for this variant. Securing of the front wall of mined portal was designed as sloping with two levels. This design was assessed in the last part of the thesis.