Měření větru v zástavbě pomocí bezpilotních prostředků
Wind field measurement in urban area using unmanned aircraft
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Musilová Simona
Supervisor
Selecký Martin
Opponent
Čáp Michal
Field of study
Softwarové systémyStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůDefended
2017-06-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je navrhnout a použít postupy pro pravidelná měření větru v městském prostředí za použítí bezpilotních prostředů pro zpřesnění CFD modelů. Během plánování trasy jsou brána do úvahy větrná pole v daném prostředí. Záměrem je naplánovat trasu skrz množinu měřících bodů tak, aby byly shromážděné informace co nejaktuálnější při zachování co nejnižsího počtu přeletů bezpilotního prostředku. Tato metoda je testována na modelovém scénáři v prostředí s větrnými poli simulovanými pomocí CFD software. Naplánované cesty jsou porovnávány s cestami navrženými jednoduchým plánovačem tras, který nebere do úvahy větrná pole. The goal of this work is to design and implement a method for periodical wind measurements in urban environment using UAVs (Unmanned Aerial Vehicles) for improving CFD models. The wind field in given environment is taken into account during trajectory planning. The aim is to plan the path through a set of measuring locations such that the average information age of the measurements is minimized and limited UAV flight times are respected. This method is tested in simulated scenario with wind field modelled in CFD software. Planned paths are compared to paths planned by simple path planner which does not take the wind field into account.
Collections
- Bakalářské práce - 13136 [1124]