ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Bachelor Theses - 11132
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Bachelor Theses - 11132
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamická analýza lávky pro pěší v Dobřichovicích

Dynamic Analysis of the Footbridge in Dobřichovice

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Berková Karolína
Supervisor
Máca Jiří
Opponent
Plachý Tomáš
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra mechaniky
Defended
2017-06-28



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá dynamickou analýzou lávky pro pěší v Dobřichovicích. Obsahuje dva rovinné modely konstrukce pro předběžné zjištění vlastních tvarů a frekvencí. Dále je vytvořen prostorový desko - prutový model, na kterém je stanovena dynamická odezva konstrukce na zatížení chodci. Následně je navrhnut pohlcovač kmitání.
 
This thesis is concerned with the dynamic analysis of the footbridge in Dobřichovice. It includes two plane models of the construction, the purpose is to find out mode shapes and natural frequencies. The spatial plane - beam model is also included. This model is used to determine the dynamic response to loads of pedestrians. Subsequently a tuned mass damper is designed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/68697
View/Open
PLNY_TEXT (10.43Mb)
POSUDEK (355.0Kb)
POSUDEK (562.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11132 [77]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV