Zobrazit minimální záznam

Robotic helicopter anti-collision system

dc.contributor.advisorChudoba Jan
dc.contributor.authorŠtercl Jan
dc.date.accessioned2017-06-07T09:43:31Z
dc.date.available2017-06-07T09:43:31Z
dc.date.issued2017-05-24
dc.identifierKOS-587865124505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/68421
dc.description.abstractTato práce se zaobírá návrhem protikolizního systému pro robotickou helikoptéru. Cílem je modifikace řídícího systému tak, aby se zabránilo střetu s objekty uvnitř budov. Již existující řídící systém čtyřrotorového vrtulníku doplňujeme mikropočítačem Arduino Uno a s ohledem na nízkonákladovost řešení desítkou ultrazvukových senzorů. Experimenty, které provádíme na vytvořené nástavbě řídícího systému prokazují jeho funkčnost. Na základě experimentů přinášíme nápady, jak zlepšit vlastnosti protikolizních systémů navrhovaných v budoucnu. Řešení implementuje nultou úroveň Brooksovy subsumpční architektury a je tak základním stavebním kamenem pro to, aby mohl celý stroj v budoucnu být plně autonomní.cze
dc.description.abstractThe topic of this thesis is a collision avoidance system design for a robotic helicopter. The aim is to modify a control system so as any possible collision in an indoor environment was prevented. We attached the existing control system with an Arduino Uno microcomputer and ten ultrasonic rangefinders, with emphasis on system to stay at low-cost level. The experiments done on our system shows that this solution is functional. Based on that experiments we bring some extra ideas how to make parameters of collision avoidance systems better in any future designs. The solution implements the zeroth level of the Brooks subsumption architecture which makes it the basic building stone for fully autonomous behaviour of the vehicle in the future.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.eng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.cze
dc.subjectprotikolizní systém, robotická helikoptéra, Arduino Uno, ultrazvukový senzorcze
dc.subjectcollision avoidance system, robotic helicopter, Arduino Uno, ultrasonic sensoreng
dc.titleProtikolizní systém pro robotickou helikoptérucze
dc.titleRobotic helicopter anti-collision systemeng
dc.typeBAKALÁŘSKÁ PRÁCEcze
dc.typeBACHELOR THESISeng
dc.date.accepted2017-06-20
dc.contributor.refereeBáča Tomáš
theses.degree.disciplineSystémy a řízenícze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam