Možnosti měření emisí osobních automobilů v reálném provozu
Possibilities for measurements of emissions of passenger cars under real-world operation conditions
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Schreiber Šimon
Supervisor
Klír Vojtěch
Opponent
Strapko Michal
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2017-02-08Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předkládaná bakalářská práce se zabývá možnostmi měření emisí osobních automobilů a homologačními testy pro nové modely. Úvodní pasáž práce je věnována dnes platné legislativě pro měření emisí. Práce se věnuje i zkušebním jízdním cyklům a hodnotí výhody a nevýhody laboratorního měření. Druhá část práce pojednává o měření emisí v reálném provozu, principu PEMS a připravované legislativě pro zkoušení emisí v reálném provozu. Praktická část obsahuje návrh univerzálně použitelného nosiče PEMS. Návrh obsahuje konstrukční řešení, použití materiálu a pevnostní výpočty. This bachelor thesis deals with possibilities for measurements of emissions and new cars type approval. The further part of thesis describes actual legislation for measurement of emissions. Thesis talks about test driving cycles and evaluate pros and cons of laboratory measurement. Second part deals with measurements of emissions under real-world operation conditions, principles of PEMS and legislation for measurements of emissions under real-life operation conditions. Practical part of thesis contains design solution of universal PEMS carrier.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [293]