Systémy kontroly stability vozidla
Vehicle stability control system
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Pilecký Jan
Vedoucí práce
First Jiří
Oponent práce
Nouzovský Luboš
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2016-06-21Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh informačního systému stability vozidla. V průběhu nakládání a jízdy automobilu je nepřetržitě sledováno jeho zatížení, náklon a poloha těžiště. V případě výskytu situace, která by mohla mít dopad na jízdní vlastnosti vozidla, je o této skutečnosti informován řidič akustickým signálem či prostřednictvím displeje. V první polovině práce je uvedena statistika dopravních nehod, základní přehled legislativy, teorie dynamiky vozidla a řiditelnosti. Druhá část se zabývá již návrhem samotného systému. The main object of this thesis is to design an information system of vehicle stability. The car is continuously monitored during loading and driving of the load, tilt and center of gravity. In case of a situation that could have an impact on driving behavior, driver is informed with an acoustic signal or via the display. The first half of the work presented statistics on traffic accidents, basic overview of legislation, the theory of vehicle dynamics and controllability. The second part deals with the design of actual system itself.