Pasivní bezpečnost motocyklů
Motorcycle Passive Safety
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ország Pavol
Vedoucí práce
Kovanda Jan
Oponent práce
Krejčí Jan
Studijní obor
Bezpečnost dopravních prostředků a cestStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav bezpečnostních technologií a inženýrstvíObhájeno
2016-06-29Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Autor sa v tejto práci venuje problematike pasívnej bezpečnosti na motocykloch. V súvislosti s pasívnou bezpečnosťou motocyklov v prvej časti analyzuje štatistiky dopravných nehôd s účasťou motocyklistov. Ďalej uvádza príklady existujúcich pasívnych prvkov bezpečnosti. V ďalších častiach nasleduje popis V2V a V2I komunikácie a spôsoby prenosu informácií medzi vozidlami vhodné pre navrhované riešenie. V poslednej časti sa venuje navrhovaniu asistenčného systému. V závere hodnotí podstatu systémovej pasívnej bezpečnosti a prínos navrhnutej aplikácie. The author of this work deals with the problem of passive safety on motorcycles. With regard to passive safety of motorcycles in the first part analyzes the statistics of road accidents involving motorcyclists. The following are examples of existing passive safety elements. In other parts, the description of V2V and V2I communication and ways to transfer information between vehicles suitable for the proposed solution. The last part is dedicated to the design of an assistance system. In the end, it assesses the merits of the system of passive safety and benefits of proposed applications.