ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vypružení pro jednonápravový podvozek kolejového autobusu

A Springing for one-axle Bogie of Railbus

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Hromádka Tomáš
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Heptner Tomáš
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Obhájeno
2016-09-09



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Hlavní náplní práce bylo navržení vypružení pro kolejový autobus. Teoretická část byla vypracována formou rešerše, na téma jednonápravové kolejové vozy a jejich vypružení. Následoval hmotnostní a silový rozbor, byly stanoveny tuhosti obou stupňů vypružení a vypočítána vlastní frekvence vozu. Primární stupeň vypružení byl zvolen dle katalogu, pro sekundární stupeň vypružení byla zvolena šroubová válcová pružina, navrhnuta podle platné normy ČSN EN 13906-1. Součástí práce bylo také vypracování souboru pro výpočet vlastních frekvencí vozu v programu Matlab a vytvoření výrobního výkresu válcové šroubové pružiny na což byl použit program Autodesk Inventor 2016.
 
The aim of this work has been to suggest the springing for rail bus. The first part has been executed on the basis of materials taken from the literature and the Internet sources. The research topic was the single-axe railbuses and their suspension.Theoretical part was followed by mass and strength analysis, the stiffness of primary and secondary suspension and natural frequency were determined. Primary suspension was chosen from a catalog. For the secondary suspension was chosen simple helical spring, designed by current standard ČSN EN 13906-1. Part of this work was to create a file for calculating the natural frequency of rail bus using Matlab and drawing for design spring.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/65587
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.596Mb)
PRILOHA (66.53Kb)
PRILOHA (1.635Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12120 [302]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV