Vypružení pro jednonápravový podvozek kolejového autobusu
A Springing for one-axle Bogie of Railbus
dc.contributor.advisor | Kolář Josef | |
dc.contributor.author | Hromádka Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2016-10-17T08:09:41Z | |
dc.date.available | 2016-10-17T08:09:41Z | |
dc.date.issued | 2016-06-29 | |
dc.identifier | KOS-571673065705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/65587 | |
dc.description.abstract | Hlavní náplní práce bylo navržení vypružení pro kolejový autobus. Teoretická část byla vypracována formou rešerše, na téma jednonápravové kolejové vozy a jejich vypružení. Následoval hmotnostní a silový rozbor, byly stanoveny tuhosti obou stupňů vypružení a vypočítána vlastní frekvence vozu. Primární stupeň vypružení byl zvolen dle katalogu, pro sekundární stupeň vypružení byla zvolena šroubová válcová pružina, navrhnuta podle platné normy ČSN EN 13906-1. Součástí práce bylo také vypracování souboru pro výpočet vlastních frekvencí vozu v programu Matlab a vytvoření výrobního výkresu válcové šroubové pružiny na což byl použit program Autodesk Inventor 2016. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this work has been to suggest the springing for rail bus. The first part has been executed on the basis of materials taken from the literature and the Internet sources. The research topic was the single-axe railbuses and their suspension.Theoretical part was followed by mass and strength analysis, the stiffness of primary and secondary suspension and natural frequency were determined. Primary suspension was chosen from a catalog. For the secondary suspension was chosen simple helical spring, designed by current standard ČSN EN 13906-1. Part of this work was to create a file for calculating the natural frequency of rail bus using Matlab and drawing for design spring. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Kolejový autobus, vypružení, šroubové válcové pružiny | cze |
dc.subject | Railbus, suspension, helical springs | eng |
dc.title | Vypružení pro jednonápravový podvozek kolejového autobusu | cze |
dc.title | A Springing for one-axle Bogie of Railbus | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2016-09-09 | |
dc.contributor.referee | Heptner Tomáš | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [287]