Vypružení pro jednonápravový podvozek kolejového autobusu
A Springing for one-axle Bogie of Railbus
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Hromádka Tomáš
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Heptner Tomáš
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2016-09-09Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavní náplní práce bylo navržení vypružení pro kolejový autobus. Teoretická část byla vypracována formou rešerše, na téma jednonápravové kolejové vozy a jejich vypružení. Následoval hmotnostní a silový rozbor, byly stanoveny tuhosti obou stupňů vypružení a vypočítána vlastní frekvence vozu. Primární stupeň vypružení byl zvolen dle katalogu, pro sekundární stupeň vypružení byla zvolena šroubová válcová pružina, navrhnuta podle platné normy ČSN EN 13906-1. Součástí práce bylo také vypracování souboru pro výpočet vlastních frekvencí vozu v programu Matlab a vytvoření výrobního výkresu válcové šroubové pružiny na což byl použit program Autodesk Inventor 2016. The aim of this work has been to suggest the springing for rail bus. The first part has been executed on the basis of materials taken from the literature and the Internet sources. The research topic was the single-axe railbuses and their suspension.Theoretical part was followed by mass and strength analysis, the stiffness of primary and secondary suspension and natural frequency were determined. Primary suspension was chosen from a catalog. For the secondary suspension was chosen simple helical spring, designed by current standard ČSN EN 13906-1. Part of this work was to create a file for calculating the natural frequency of rail bus using Matlab and drawing for design spring.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [287]