Měření dynamiky jízdy systému řidič-motocykl
Drive Dynamics Measurements of System Driver - Motorcycle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kobosil Martin
Vedoucí práce
Schmidt Drahomír
Oponent práce
Šotola Martin
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
16122Obhájeno
2016-06-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se věnuje měření dynamiky jízdy systému řidič - motocykl, a to jak z pohledu techniky měření, tak z pohledu mechaniky pohybu jednostopých vozidel. Na základě experimentu s motocykly a jezdci různých kategorií hledá a popisuje vztahy mezi řidičem, typem motocyklu a jízdními vlastnostmi vozidla. Část práce se věnuje kategorizaci a specifikám motocyklů včetně rozboru statistik nehodovosti. Dále se věnuje problematice a principům měření jízdy motocyklu a to včetně popisu senzoriky, umístění snímačů a zpracování dat. My diploma thesis deals with drive dynamics measurements of system driver - motorcycle, both in terms of measurements technique and mechanics of drive vehicle movement. Describes the relations between the driver, type of motorbike and handling on the basis of the experiment with motorbikes and riders from different categories. The part of the work is dedicated to categorization and specifics of motorbikes includes statistics analysis of accident frequency of motorcyclist. Next part is focused on issues and principle of drive dynamics measurements includes description and location of senzors and data processing.