Zobrazit minimální záznam

Textbook for teaching technical subject



dc.contributor.advisorSvoboda Emanuel
dc.contributor.authorKopřiva Jan
dc.date.accessioned2016-05-13T16:14:31Z
dc.date.available2016-05-13T16:14:31Z
dc.date.issued2015-04-27
dc.identifierKOS-587864166505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/64334
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat problematiku tvorby učebních textů pro výuku odborných předmětů a na základě z analýzy vyplývajících poznatků vytvořit vzorový učební text pro výuku odborného předmětu Programování a vývoj aplikací, vyučovaný v prvním až čtvrtém ročníku oboru Informační technologie na Smíchovské střední průmyslové škole. Analytická část práce je založena převážně na rešeršním zpracování odborných publikací, týkajících se tvorby učebních textů a souvisejících témat a didaktické analýze učiva předmětu. Výsledky analýz jsou užity při následné tvorbě vzorového výukového textu. Práce je doplněna o empirickou část, zjišťující pomocí dotazníkového šetření provedeného u expertní skupiny studentů a vyučujících kvalitativní úroveň výsledného textu. Zjištěné nedostatky a návrhy jsou zohledněny v konečné podobě vzorového výukového textu. Hlavním výsledkem práce je vytvořený učební text, vhodný pro použití při výuce uvedeného předmětu.cze
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to analyze the process of creation of textbooks for technical subject teaching and to create a model textbook for teaching the subject Programming and application development, which is taught in all four grades of the Information technology program at Smíchovská střední průmyslová škola, based on the results of the analysis. The analytical section of the thesis is primarily based on a review of scientific publications concerned with creation of textbooks and a didactic analysis of curricula of the subject. Results of the analysis are utilized in the creation of a model textbook. The thesis also contains an empirical section in which a quality level of the textbook is determined by a survey among an expert group of students and teachers. Determined shortcomings and suggested changes are taken into account during creation of content for the final version of the textbook. Main outcome of the thesis is a newly created textbook which may be used for teaching the aforementioned subject.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectučební text, odborný předmět, didaktická analýza, programovánícze
dc.subjecttextbook, technical subject, didactic analysis, programmingeng
dc.titleUčební text pro výuku odborného předmětucze
dc.titleTextbook for teaching technical subjecteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-06-17
dc.contributor.refereeKotek Lukáš
theses.degree.disciplineUčitelství odborných předmětůcze
theses.degree.grantoroddělení pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu



Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam