Didaktické prostředky v odborném předmětu
Didactic means in technical subject
dc.contributor.advisor | Svoboda Emanuel | |
dc.contributor.author | Bartáková Lenka | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T16:14:10Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T16:14:10Z | |
dc.date.issued | 2015-05-05 | |
dc.identifier | KOS-587864093105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/64314 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá optimálním využitím didaktických prostředků použitých v tvůrčím procesu odborného předmětu od samotné myšlenky až po 3D realizaci. Cílem práce je navrhnout konkrétní možnosti tohoto využití ve výuce odborného předmětu Návrhová tvorba a realizace v materiálu. Pozornost je zaměřena především na didaktické pomůcky materiální povahy s akcentem na výuku vizuálních typů žáků z hlediska smyslové preference a s tím související technické vybavení školy. Za tímto účelem tato práce zkoumá tvorbu žáků 3. a 4. ročníku a již realizované maturitní práce absolventek, které na škole pokračují ve formě doplňkového studia. Praktická část je také věnována 3D programu Rhinoceros, ve kterém jsou realizovány vizualizace tvůrčího procesu a opírá se nejen o návrhy žáků, ale i o vlastní empirické zkušenosti. Výsledkem je ověření poznatků ve výuce a návrh konkrétních možností doplnění výuky v předmětu Návrhová tvorba a realizace v materiálu. | cze |
dc.description.abstract | This thesis deals with the optimal use of educational resources used in the creative process of technical subject from idea to 3D implementation. The aim is to propose specific options for this use in the teaching of technical subject Design creation and implementation in the material. The attention is focused primarily on teaching aids material nature, with an emphasis on teaching visual types of learners in terms of sensory preference and related technical school equipment. For this purpose, the work explores the creation of learners of the 3rd and 4th years and longer realized graduation work of graduates who continue at the school in the form of supplementary study. The practical part is also devoted to Rhinoceros 3D program in which there are implemented visualization of the creative process and relies not only on the suggestions of learners, but also on own empirical experience. The result is a verification of knowledge in teaching and suggestion of specific options of supplement teaching in the subject Design creation and implementation in the material. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | kreativita, inspirace, fáze tvůrčího procesu, vizuální styl učení, 3D program Rhinoceros, vizualizace, didaktika odborných předmětů, didaktické prostředky, didaktické pomůcky | cze |
dc.subject | creativity, inspiration, phases of the creativity process, visual learning style, 3D program Rhinoceros, visualization, didactics of technical objects, didactic means, didactic aids | eng |
dc.title | Didaktické prostředky v odborném předmětu | cze |
dc.title | Didactic means in technical subject | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | |
dc.contributor.referee | Stacho Petr | |
theses.degree.discipline | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cze |
theses.degree.grantor | oddělení pedagogických a psychologických studií | cze |
theses.degree.programme | Specializace v pedagogice | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 32151 [1261]