Didaktické prostředky v odborném předmětu
Didactic means in technical subject
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Bartáková Lenka
Vedoucí práce
Svoboda Emanuel
Oponent práce
Stacho Petr
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíObhájeno
2015-06-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá optimálním využitím didaktických prostředků
použitých v tvůrčím procesu odborného předmětu od samotné myšlenky až po 3D
realizaci.
Cílem práce je navrhnout konkrétní možnosti tohoto využití ve výuce odborného
předmětu Návrhová tvorba a realizace v materiálu. Pozornost je zaměřena především
na didaktické pomůcky materiální povahy s akcentem na výuku vizuálních typů žáků
z hlediska smyslové preference a s tím související technické vybavení školy. Za tímto
účelem tato práce zkoumá tvorbu žáků 3. a 4. ročníku a již realizované maturitní práce
absolventek, které na škole pokračují ve formě doplňkového studia.
Praktická část je také věnována 3D programu Rhinoceros, ve kterém jsou
realizovány vizualizace tvůrčího procesu a opírá se nejen o návrhy žáků, ale
i o vlastní empirické zkušenosti. Výsledkem je ověření poznatků ve výuce a návrh
konkrétních možností doplnění výuky v předmětu Návrhová tvorba a realizace
v materiálu. This thesis deals with the optimal use of educational resources used in the creative
process of technical subject from idea to 3D implementation.
The aim is to propose specific options for this use in the teaching of technical subject
Design creation and implementation in the material. The attention is focused
primarily on teaching aids material nature, with an emphasis on teaching visual types of
learners in terms of sensory preference and related technical school equipment.
For this purpose, the work explores the creation of learners of the 3rd and 4th years
and longer realized graduation work of graduates who continue at the school in the form
of supplementary study.
The practical part is also devoted to Rhinoceros 3D program in which there are
implemented visualization of the creative process and relies not only on the suggestions
of learners, but also on own empirical experience. The result is a verification of
knowledge in teaching and suggestion of specific options of supplement teaching in the
subject Design creation and implementation in the material.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]