Aktivizační metody ve výuce odborného předmětu na středních školách
Activating teaching methods in technical subject at high schools
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Kratinohová Zuzana
Supervisor
Mrázková Kateřina
Opponent
Mansfeldová Jana
Field of study
Učitelství odborných předmětůStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíDefended
2015-06-19Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá využitím aktivizačních metod ve výuce na středních školách. Cílem práce je navrhnout soubor aktivit, aplikovaných na tematické celky v oboru Geodézie. V teoretické části práce je popsána analýza Rámcových vzdělávacích programů a Školních vzdělávacích programů vybrané střední odborné školy, jsou zde představeny aktivizační metody a následně jsou aplikovány na konkrétní tematické celky předmětu Geodézie. Praktická část je zaměřena na testování vytvořených výukových lekcí ve dvou třídách. V jedné třídě byly vyžity aktivizační metody, v druhé nikoli. Pomocí didaktického testu byly ověřeny výsledky žáků v obou třídách. Výsledky přispějí ke zjištění, zda je využití aktivizačních metod ve výuce přínosné. This bachelor thesis deals with application of activation methods onto high school education. The aim of this work is to present a suggestion of a system of activities, which would be applicable to thematic units in the field of Geodesy. The theoretical part describes the analysis of the Framework Education Programmes and the School Educational Programmes of the selected vocational high school. It also presents activation methods and their application onto specific thematic units of Geodesy. The practical part focuses on testing of the created educational lessons on two classes. The activation methods were used in one of the classes only. The results from both classes were evaluated via didactical tests. The findings contribute to the research on the usefulness and application of activation methods.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1227]