Inovace v silničních stavbách
Innovations in road construction
dc.contributor.advisor | Měšťanová Dana | |
dc.contributor.author | Koláčný Pavel | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T15:41:36Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T15:41:36Z | |
dc.date.issued | 2016-01-07 | |
dc.identifier | KOS-595687030705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/64233 | |
dc.description.abstract | Pro zkvalitňování dopravní infrastruktury v oblasti silničního stavitelství, s důrazem na dálniční stavby, je v České republice nezbytné posílení úlohy inovačních přístupů. Práce shrnuje druhy inovací v silničním stavitelství a poukazuje na jejich význam při přípravě, výstavbě, rekonstrukcích, opravách a údržbě pozemních komunikací. Rovněž se zabývá možností využití BIM v projektech dopravní infrastruktury a novelou zákona EIA (Environmental Impact Assessment). Řešeny jsou i problémové oblasti, jež jsou slabým článkem v komplexním pojetí dokončování pro průjezdnost stanovených tras - jako např. dokončení okruhu okolo Prahy, jež je pro Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jakožto investora, jednou z priorit. Kromě sporů o vedení trasy v severní části je klíčovým úsekem jihovýchodní část, konkrétně úsek 511 Běchovice - D1. Úsek se po dokončení stane jednou z nejfrekventovanějších komunikací v ČR. Jedná se však o problematickou stavbu z důvodů obav z nadměrného hluku a stále nevykoupených pozemků. Proto projekt počítá s řadou inovativních řešení - jako s nejmodernějšími protihlukovými stěnami a s použitím inovativního tichého asfaltu. Dopady z dopravy na komunikacích je třeba mimo posuzování v životním cyklu těchto staveb řešit i s ohledem na dopravní hluk po stránce výběru povrchu, a k tomu je třeba využít vhodně zvolených rozhodovacích postupů. Avšak dopravní hluk by neměl být jediným hlavním kritériem pro výběr povrchu na této stavbě. | cze |
dc.description.abstract | It is necessary in Czech Republic to strengthen the role of innovative approaches for the improvement of transport infrastructure in the area of road construction, especially on highway construction. This thesis summarizes the types of innovations in road construction and highlights their importance in the preparation of construction, construction, reconstruction, repair and maintance. It also deal with the possibility of using BIM in transport infrastructure projects and with amendment of the EIA act. The solutions are also problem areas, which are the weak link in the complex concept to completion passability specified routes - such as completion of the ring highway around Prague, which is the highest preference for the Ministry of Transport and ŘSD as an investor. In additon to disputes about direction in the northern sector of the route is a key part of the southeast sector, namely section 511 Běchovice - D1. The section will be one of the busiest communications in the country after completion. However, this is problematic construction because of concerns of excessive noise and still unredeemed parcels. Therefore, the project counts with the most advanced noise barriers and with using innovative silent asphalt. Impacts of traffic on roads is necessary to deal with of assessment in the life cycle of these structures and also with regard to traffic noise after the selection of the surface, and it must be used appropriately selected decision-making procedures. But traffic noise should not bet he only main criterion for selecting the right surface at this construction. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Silnice a dálnice Inovace BIM EIA Multikriteriální hodnocení Rozhodování Tichý asfalt | cze |
dc.subject | Road and highways Innovations BIM EIA Multi-criteria assessment Decision-making Silent asphalt | eng |
dc.title | Inovace v silničních stavbách | cze |
dc.title | Innovations in road construction | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2016-02-09 | |
dc.contributor.referee | Kosina Vít | |
theses.degree.discipline | Projektový management a inženýring | cze |
theses.degree.grantor | katedra ekonomiky a řízení stavebnictví | cze |
theses.degree.programme | Stavební inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 11126 [826]