Data pro informační systémy v Pražské integrované dopravě
Data for Information Systems in Prague Integrated Transport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hrdina Lukáš
Vedoucí práce
Šimůnek Jan
Oponent práce
Kadavý Oldřich
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyObhájeno
2016-01-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V současnosti je on-line sledování vozidel veřejné dopravy běžnou záležitostí. Základní metody stanování okamžitého zpoždění autobusů, kterých se přitom využívá, nedokáží reagovat na vývoj okolní dopravy. Autobusové spoje, než vjedou do kolony, vykazují na zastávkách za kolonou nerealisticky nízká zpoždění. V této práci chci představit matematický model, který by dokázal stanovit zpoždění autobusů na základě dojezdové doby na komunikaci, po které se bude pohybovat. Dále chci ukázat, jak lze z časoprostorových diagramů zpoždění autobusových linek odhalit nepřesnosti v chronometráži. Využití těchto metod může přispět ke zvýšení kvality veřejné dopravy. On-line monitoring of public transport vehicles is common nowadays. Basic methods are used to determine the instant value of bus delays. These methods poorly cope with changes of traffic parameters, particularly congestions. Buses which are about to run into a congestion will have unrealistically small values of delay indicated on stops located further behind the congestion. In my thesis I will present a mathematical model that can predict future delays of buses based on vehicle travel time. I also want to present a method of evaluating the correctness of travel time between stops. Application of these methods may improve the quality of public transport.