ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Control and Telematics
  • Master Theses - 16120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Control and Telematics
  • Master Theses - 16120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Data pro informační systémy v Pražské integrované dopravě

Data for Information Systems in Prague Integrated Transport

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Hrdina Lukáš
Supervisor
Šimůnek Jan
Opponent
Kadavý Oldřich
Field of study
Dopravní systémy a technika
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav dopravní telematiky
Defended
2016-01-13



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
V současnosti je on-line sledování vozidel veřejné dopravy běžnou záležitostí. Základní metody stanování okamžitého zpoždění autobusů, kterých se přitom využívá, nedokáží reagovat na vývoj okolní dopravy. Autobusové spoje, než vjedou do kolony, vykazují na zastávkách za kolonou nerealisticky nízká zpoždění. V této práci chci představit matematický model, který by dokázal stanovit zpoždění autobusů na základě dojezdové doby na komunikaci, po které se bude pohybovat. Dále chci ukázat, jak lze z časoprostorových diagramů zpoždění autobusových linek odhalit nepřesnosti v chronometráži. Využití těchto metod může přispět ke zvýšení kvality veřejné dopravy.
 
On-line monitoring of public transport vehicles is common nowadays. Basic methods are used to determine the instant value of bus delays. These methods poorly cope with changes of traffic parameters, particularly congestions. Buses which are about to run into a congestion will have unrealistically small values of delay indicated on stops located further behind the congestion. In my thesis I will present a mathematical model that can predict future delays of buses based on vehicle travel time. I also want to present a method of evaluating the correctness of travel time between stops. Application of these methods may improve the quality of public transport.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/63986
View/Open
PLNY_TEXT (2.062Mb)
POSUDEK (70.63Kb)
POSUDEK (2.732Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 16120 [88]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV