Úvod do numerické studie interakce vozidlo-vozovka
Introduction to numerical study of vehicle-road interaction
dc.contributor.advisor | Micka Michal | |
dc.contributor.author | Gargulák Jan | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T09:48:18Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T09:48:18Z | |
dc.date.issued | 2015-05-31 | |
dc.identifier | KOS-587864424605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/63975 | |
dc.description.abstract | Cílem této studie je vytvoření numerického modelu vozidla, které je schopno se pohybovat po určitém podkladu, tedy vozovce. Účelem této simulace je tedy rozpohybování tohoto numerického modelu. Numerická analýza simulace jízdy vozidla se provádí za účelem získání různých informací z doby pohybu vozidla či samotného rozjezdu. Z důvodu nedostupnosti geometrického modelu vozidla byl vytvořen geometrický model vlastní, který byl následně použit pro vytvoření numerického modelu. Numerická analýza byla provedena v aplikaci ANSYS Inc., samotná definice interakce mezi vozidlem a vozovkou a definice zbylých vozidlových částí, byla vytvořena v řešiči LS-DYNA. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this work is to create a numerical model of a passenger car, which is able to move on the specified surface - a pavement. The purpose of this simulation is to start a motion of this numerical model. A numerical analysis of the motion of the vehicle is carried out in order to obtain various information during the time of motion or starting motion of the vehicle. Due to unavailability a geometrical model of the vehicle was created a geometrical model on my own, which was used for a creation of the numerical model. The numerical analysis was performed in the aplication ANSYS Inc. The definition of the interaction between the vehicle and the pavement and the definition of remaining vehicle parts were created in the solver LS-DYNA. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Interakce vozidlo-vozovka, metoda konečných prvků, numerický model, aplikace ANSYS Inc., řešič LS-DYNA, CAD (počítačem podporované kreslení). | cze |
dc.subject | Vehicle-road interaction, finite element method, numerical model, interface ANSYS Inc., solver LS-Dyna, CAD (computer-aided drafting). | eng |
dc.title | Úvod do numerické studie interakce vozidlo-vozovka | cze |
dc.title | Introduction to numerical study of vehicle-road interaction | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-06-17 | |
dc.contributor.referee | Frydrýn Michal | |
theses.degree.discipline | Dopravní systémy a technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky a materiálů | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |