Zobrazit minimální záznam

The Use of Fuzzy Logic for the Control of Signalized Intersections



dc.contributor.advisorKoukol Milan
dc.contributor.authorPavelka Marek
dc.date.accessioned2016-05-13T09:45:21Z
dc.date.available2016-05-13T09:45:21Z
dc.date.issued2015-08-20
dc.identifierKOS-578069823605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/63840
dc.description.abstractTáto práce zkoumala využití fuzzy logiky pro řízení dopravní křížovatky. Proto byly vytvořeny dva modely v Simulinku, které modelovaly dopravní křížovatku. První model byl založen na konvenčním dynamickém řízení. Druhý využíval dynamické řízení pomoci fuzzy logiky. Fuzzy kontrolér byl použít jednak na výběr jedné ze dvou délek cyklu, jednak k určení délky prodloužení současné zelené fáze. Tyto dva způsoby řízení byly porovnány dle průměrného zdržení vozidla, poměru zastavených vozidel a intenzity a celkového zdržení celé křížovatky. Výsledky simulací ukázaly, že fuzzy řízení přináší zlepšení výkonosti dané křížovatky, obvzláště během dopravních špiček a v době mezi nimi.cze
dc.description.abstractThis thesis aimed to study the use of fuzzy logic in control of traffic intersection. In order to do so, two Simulink models were built, to simulate traffic at the intersection. One model simulated conventional vehicle-actuated controller. The another one contained fuzzy logic controller (FLC). The FLC was used to determine which of the two cycle lengths should be used and also to determine the number of seconds the green phase should be extended. These two controllers were compared in terms of average delay the vehicle experienced, the ratio of stopped vehicles and flow and total delay of the intersection. The results showed that FLC improved the performance of the intersection, especially during the rush hour's flows and flows between the rush hours.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectŘízení dopravy, fuzzy množiny, fuzzy kontrolér, fuzzifikace, defuzzifikace, fuzzy inferenční systém, dopravně závislé řízenícze
dc.subjectTraffic control, fuzzy sets, fuzzy logic controller, fuzzification, defuzzification, fuzzy inference system, vehicle-actuated controleng
dc.titleVyužití fuzzy logiky pro řízení světelně řízených křižovatekcze
dc.titleThe Use of Fuzzy Logic for the Control of Signalized Intersectionseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-09-16
dc.contributor.refereeHofhansl Petr
theses.degree.disciplineInteligentní dopravní systémycze
theses.degree.grantorústav dopravní telematikycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam