Využití fuzzy logiky pro řízení světelně řízených křižovatek
The Use of Fuzzy Logic for the Control of Signalized Intersections
dc.contributor.advisor | Koukol Milan | |
dc.contributor.author | Pavelka Marek | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T09:45:21Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T09:45:21Z | |
dc.date.issued | 2015-08-20 | |
dc.identifier | KOS-578069823605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/63840 | |
dc.description.abstract | Táto práce zkoumala využití fuzzy logiky pro řízení dopravní křížovatky. Proto byly vytvořeny dva modely v Simulinku, které modelovaly dopravní křížovatku. První model byl založen na konvenčním dynamickém řízení. Druhý využíval dynamické řízení pomoci fuzzy logiky. Fuzzy kontrolér byl použít jednak na výběr jedné ze dvou délek cyklu, jednak k určení délky prodloužení současné zelené fáze. Tyto dva způsoby řízení byly porovnány dle průměrného zdržení vozidla, poměru zastavených vozidel a intenzity a celkového zdržení celé křížovatky. Výsledky simulací ukázaly, že fuzzy řízení přináší zlepšení výkonosti dané křížovatky, obvzláště během dopravních špiček a v době mezi nimi. | cze |
dc.description.abstract | This thesis aimed to study the use of fuzzy logic in control of traffic intersection. In order to do so, two Simulink models were built, to simulate traffic at the intersection. One model simulated conventional vehicle-actuated controller. The another one contained fuzzy logic controller (FLC). The FLC was used to determine which of the two cycle lengths should be used and also to determine the number of seconds the green phase should be extended. These two controllers were compared in terms of average delay the vehicle experienced, the ratio of stopped vehicles and flow and total delay of the intersection. The results showed that FLC improved the performance of the intersection, especially during the rush hour's flows and flows between the rush hours. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Řízení dopravy, fuzzy množiny, fuzzy kontrolér, fuzzifikace, defuzzifikace, fuzzy inferenční systém, dopravně závislé řízení | cze |
dc.subject | Traffic control, fuzzy sets, fuzzy logic controller, fuzzification, defuzzification, fuzzy inference system, vehicle-actuated control | eng |
dc.title | Využití fuzzy logiky pro řízení světelně řízených křižovatek | cze |
dc.title | The Use of Fuzzy Logic for the Control of Signalized Intersections | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-09-16 | |
dc.contributor.referee | Hofhansl Petr | |
theses.degree.discipline | Inteligentní dopravní systémy | cze |
theses.degree.grantor | ústav dopravní telematiky | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16120 [101]