Dmychadlový pohon pro model letounu UL-39
Electric ducted fan propulsion for UL-39 model
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vostál David
Supervisor
Koreň Martin
Opponent
Helmich Martin
Field of study
Letadlová a kosmická technikaStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyDefended
2016-02-17Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce vytváří základní aerodynamický návrh dmychadlového pohonu pro model letounu UL-39. Na základě tohoto návrhu je dmychadlo vymodelováno v prostředí progranu Siemens NX 8.5. Součástí modelování je i vytvoření forem pro výrobu lopatek daného dmychadla. Dále se práce zabývá pevnostní kontrolou rotorové lopatky a jejího uchycení v rotorové patě. Závěrem diplomové práce je celkové sestavení dmychadla. Jedná se o ojedinělý návrh z důvodu absence rozměrově srovnatelného produktu na komerčním trhu. Navržené dmychadlo je přibližně o 20% větší než běžně dostupné komerční modely. This master thesis forms the basic aerodynamic proposal of electric ducted fan propulser, which will propel model of airplane UL-39. Under this proposal it was modeled the 3D model in program Siemens NX 8.5. Part of modeling is creating the forms, which will be used to produce the blades for EDF. Next step is stress control of rotor blade and its attachment to the heel. Conclusion of this master thesis is the general assembly of the EDF. This is a unique proposal due to lack dimensionally comparable product on the commercial market. Proposed EDF is approximately 20% larger than the currently available commercial models.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [156]