Návrh jednoválcového závodního 4-dobého motocyklového motoru o objemu 250 cm3 vyhovujícímu předpisům FIM pro kategorii Moto3
Design of a Single Cylinder Four-Stroke Motorcycle Engine of 250 cm3 Displacement According to Moto3 FIM Regulations
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kohel Martin
Vedoucí práce
Macek Jan
Oponent práce
Fořtl Karel
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-08-25Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem závodního jednoválcového čtyřdobého motocyklového motoru pro kategorii FIM Moto3. V rámci návrhu motoru je vypočteno vyvážení klikového mechanismu a pevnostní kontrola jeho jednotlivých dílů. V práci jsou i řešeny vlastní frekvence ventilových pružin. Dále je proveden návrh geometrie ozubení primárního převodu. Součástí práce je i rešerše současných motorů pro kategorii Moto3. Abstract
This thesis deals with a design of a single cylinder four stroke racing motorcycle engine for category FIM Moto3. During the process of design engine, there are some calculations. There are balancing and strength analysis of crank mechanism done. This thesis contains calculation of natural frequencies of valve springs. There is design of geometry for primary transfer gears. This thesis contains research of actually used engines for Moto3
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [452]