Identifikace modelů fyzikálních procesů v silničních tunelech
Identification of Models of Physical Processes in Road Tunnels
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Talíř Vojtěch
Vedoucí práce
Šulc Jan
Oponent práce
Pořízek Jan
Studijní obor
RobotikaStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá matematickým popisem fyzikálních jevů v určitých typech tunelu, kde prvním typem je tunel s jednou výjezdovou rampou a druhým typem je tunel bez paralelně napojených ramp. Pro tyto dva případy je navrhnut zjednodušený matematický model rychlosti proudění vzduchu a koncentrací škodlivin. Z důvodu nepřesnosti matematického popisu fyzikálních jevů v tunelu jsou následně vyvinuty algoritmy pro jejich zpřesňování, které jsou nakonec otestovány s využitím reálných naměřených dat z několika tunelů v České republice. This bachelor thesis deals with mathematical description of physical processes in certain types of road tunnels, where the first one is a tunnel with one exit ramp and the second one is a tunnel without ramps connected in parallel. For these two cases a simplified mathematical model of airflow velocity and concentration of pollutants is developed. Due to inaccuracies in the mathematical description of physical processes in the tunel, several algorithms refining these models are developed. Compensation methods are finally tested using real data which were measured in several road tunnels in the Czech Republic.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [778]