Prioritizované plánování pro kooperativní vozidla
Asynchronous Decentralized Prioritized Planning for Cooperative Vehicles
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vavřinec Matěj
Vedoucí práce
Schaefer Martin
Oponent práce
Čáp Michal
Studijní obor
Informatika a počítačové vědyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Moderní automobily jsou vybavovány technologií umožňující částečnou automati-
zaci řízení. Očekává se, že autonomní vozidla v blízké budoucnosti plně převezmou
řízení od lidí. Tato bakalářská práce se věnuje úpravě a následné aplikaci priorit-
ního plánování jako koordinačního mechanismu pro autonomní vozidla na doménu
silničního provozu. Navržená metoda je následně otestována na dopravním simulá-
toru. Experimenty ukazují, že tato metoda je schopna bezkolizně řídit umělý provoz
na simulátorech. Model prostředí byl sice zjednodušen, nicméně výsledky slibují zají-
mavý budoucí výzkum na poli multiagentních koordinačních systémů pro autonomní
vozidla. Modern cars are being equipped with technologies enabling partial automation of
driving. It is expected, that the autonomous vehicles are going to take full control from
the humans in the near future. This thesis deals with modification and subsequent
application of the Prioritized Planning as a coordination mechanism for models of the
autonomous vehicles in the Road Traffic Domain. The proposed method is tested on a
traffic simulator. The experiments show, that the method is able to control an artificial
traffic on the simulators without any collisions. The model of the environment was
simplified, however the results promise an interesting future research in the field of
multi-agent coordination systems for autonomous vehicles.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [778]